Deelnemer: 68

ID: 68
Naam : Dhr. van Kruisbergen (VKDesign)

Motivatie

Voor de online drukkerij ‘Creative Print’ heb ik een logo + huisstijl ontwikkeld naar wens van de klant. Voorwaarden voor het ontwerp was het gebruik van de turquoise blauw/groene kleur tezamen met het zandkleurige grijs. Dit waren namelijk de kleuren van de toen huidige huisstijl, en hiermee wilde het bedrijf zijn identiteit enigszins behouden, maar toch ook in een nieuw jasje stoppen. Ik heb er bewust voor gekozen om een beeldmerk te maken, bestaande uit de C en de P. Dit geeft als resultaat een logo, welke op vele producten gebruikt kan worden, en die een zekere identiteit uitstraalt die op den duur bekend zal blijven bij vele klanten. Deze identiteit bestaat vooral uit het creatieve aspect, waar de drukkerij haar naam aan dankt. Het logo is dan ook als het ware een lint wat zich in een C en een P vormt en waarbij de schaduw in de overgangen een bepaalde diepte aan het logo geven. Hiermee ontstaat er op het 2D papier toch een 3e dimensie wat het oog trekt en uitnodigt wat langer te kijken. Naast het beeldmerk is er ook een kleurengamma aan toegevoegd om een breder pallet aan mogelijkheden te bieden met meerdere kleuren. Hiervoor zijn de CMYK kleuren gebruikt waar de drukker mee werkt. Deze geven de huisstijl net dat beetje extra, maar blijven onderdanig aan het prominente beeldmerk. Het logo waarbij het beeldmerk zich in het zwart afgeronde vierkant bevindt is dan ook de basis geweest voor de huisstijl, waarna er op verschillend manieren met deze basis is gespeeld en gevarieerd. Op die manier wordt al in één oogopslag duidelijk dat deze huisstijl op vele mogelijke manieren is te gebruiken. Al met al dus een huisstijl welke het woord creativiteit als speerpunt neemt. Daarnaast is identiteit erg belangrijk geweest, en is er een kleurengamma gebruikt wat mooi contrast biedt met het papier en de kleuren onderling.

Stem op deze ontwerper!

Stem op deze ontwerper door deze pagina te liken of te tweeten!

Facebook Twitter